День творчості та нових вражень

2018-05-16

16 травня 2018 року на базі Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15 Миколаївської міської ради відбулося засідання творчої групи вчителів зарубіжної літератури на тему «Формування компетентного читача на уроках зарубіжної літератури в умовах переходу до Нової української школи».

Організаційно-методичний супровід засідання здійснювала методист кафедри теорії й методики мовно-літературної освіти МОІППО Пономаренко Г.В., яка ознайомила присутніх із планом роботи, наголосила, що робота творчої групи – це перш за все заняття, які дають змогу втілювати на практиці свої задуми, поділитися досвідом, дізнатися щось нове.

«Читання візьме вас туди, де ви ніколи не були». Цими словами Ніла Геймана розпочала свій виступ кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти МОІППО Гич Галина Миколаївна. Вона зупинилася на питанні «Читацька компетентність учнів «нової грамотності» як теоретичне поняття». Основні концепції читання, види читання, постграмотне читання, квазічитання, скроллінг, фоточитання та кіночитання – це тільки невеликий перелік питань , на яких зауважила виступаюча. Увага учасників зібрання була також звернена на питання функціональної неграмотності, яка сьогодні, на жаль, є формою культури і формується часто не тільки у дитинстві, а й у дорослому житті. Гич Г.М. наголосила, що головні складові справжнього вчителя-словесника, упевненого у собі, якого хочуть бачити учні та їхні батьки - самовдосконалення і творчість.

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії й методики мовно-літературної освіти МОІППО Лукьяненко Дарія В’ячеславівна презентувала учасникам засідання питання «Літературна компетентність учнів Нової української школи в контексті міжнародного дослідження РІSA». У своєму виступі вона зазначила, що запровадження РІSA стане кроком до встановлення компетентного підходу до навчання. При такому підході головне не накопичення певної кількості знань, а так звані компетенції – навички і вміння,

Члени творчої групи обмінялися думками. У процесі обговорення вчителі-словесники зробили висновок щодо діяльності вчителя, який повинен формувати людину, здатну приймати відповідальні рішення, критично мислити, творчо вирішувати проблеми, самореалізуватися, тобто формувати життєві компетентності, які розвивають в учнів практичні вміння й навички, завдяки яким особистість досягає життєвого успіху.

Цікавим у роботі групи був практико-орієнтований модуль «Методи, прийоми формування літературної компетентності та критерії оцінювання» під час якого створювалися моделі формування літературної компетентності учнів. Учасники засідання у підсумку представили та захистили створені моделі.

Методист кафедри теорії й методики мовно-літературної освіти МОІППО Пономаренко Г.В. підвела підсумки засідання творчої групи та подякувала всім за плідну роботу. Наголосила, що методичні заходи сприяють поширенню перспективного педагогічного досвіду, обміну цікавими формами, методами і прийомами професійної діяльності.

Наша творча група об’єднала людей, які займаються однією справою, навчаються один в одного, черпають ідеї, сили, емоції, наснагу. І це- здорово!

Вчитель зарубіжної літератури

Нововасилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Снігурівської районної ради

Єндзевич А.В.

Кiлькiсть переглядiв: 357

Коментарi